• OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • 10.11.14, 12:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti sõidukiga põhjustati Soomes rekordkahju

Eestis registreeritud liikluskindlustuseta sõidukiga põhjustati Soomes kindlustusjuhtum, mille tõttu tekitatud kahju on eeldatavalt 4,65 miljonit eurot.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimees Mart Jesse
  • Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimees Mart Jesse Foto: Andras Kralla
See on suurim teadaolev Eesti sõidukiga põhjustatud liikluskahju, teatas Liikluskindlustuse Fond.
Liiklusõnnetuses saadud vigastuste tõttu jääb tõenäoliselt püsivalt halvatuks 25aastane naine.
Kahju seisneb kannatanu töövõime ja sellega kaasnevas sissetuleku kaotuses ning eluaegsetes ravi- ja hooldamiskuludes. Varasem rekord oli 2,2 miljonit eurot ja ka see kindlustusjuhtum toimus 2005. aastal Soomes. Euroopa ja ühtlasi ka maailma suurim liikluskindlustuse kahjujuhtum on 400 miljonit eurot.
 „Soomes asetleidnu näitab ilmekalt, et lisaks teise inimese elu hävitamisele võib liikluskindlustuseta sõidukiga õnnetuse põhjustades sõidukijuht ära rikkuda ka enda elu ja tuua ebameeldivusi lähedastele, sest liikluskindlustuseta tekitatud kahju võib tagasi nõuda õnnetuse põhjustajalt. Kõnealusel juhul on põhjust eeldada, et õnnetuse põhjustanud isik ei suuda tekitatud kahju ealeski tagasi maksta,“ tõdes Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimees Mart Jesse.
„Kahetsusväärselt toob see juhtum välja ka Eesti liikluskindlustuse süsteemi tõsise puuduse võrreldes Skandinaavia riikidega. Erinevalt näiteks Soomest võib Eestis olla sõiduk mõnda aega liiklusregistris arvel ka ilma kohustusliku kindlustuskaitseta. Oleme küll korduvalt rõhutanud vajadust tänast süsteemi muuta, teinud ettepanekuid sellised erisused kaotada ja osundanud just kindlustamata sõidukitega seotud rahvusvaheliste riskide realiseerumise võimalusele, kuid poliitiline julgus otsuste tegemiseks on kahjuks tänaseni puudunud. Paraku kuuluvad Eestis registreeritud ja kindlustamata sõidukitega tekitatud kahjud sisuliselt kinni maksmisele seaduskuulekate kindlustusvõtjate poolt,“ lisas Jesse.
Vaatamata ühekordsele väga suurele kahjule ei tekita see Liikluskindlustuse Fondi teatel otseseid probleeme Eesti liikluskindlustuse  süsteemile, sest selliste suurte kahjude hüvitamiseks on riskid edasi kindlustatud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:38
Tele2 näide: põlvkondade vastandamine tööelus edasi ei vii, oluline on leida ühisosa
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele